Biznes

Czy samodzielne pozycjonowanie i prowadzenie kampanii Programmatic jest skuteczne?

Celem każdego współczesnego twórcy jest budowanie swojego wizerunku w sieci. Jako że popularność zakupów online stale rośnie, ważne stało się również wykorzystywanie odpowiednich środków reklamowych. Jednym z nich jest Programmatic, czyli platforma umożliwiająca zakup reklam w czasie rzeczywistym. Aby jednak kampania ta była rzeczywiście skuteczna, warto wzbogacić ją o skuteczne pozycjonowanie stron. Pojawia się zatem pytanie: czy można zająć się tym samodzielnie?

Czy można samemu pozycjonować stronę?

Okazuje się, że każdy właściciel strony internetowej może samodzielnie pozycjonować swoją witrynę i wcale nie musi mieć specjalnych uprawnień ani wiedzy programistycznej, aby wyszukiwarka pozwoliła na wprowadzanie zmian w obrębie serwisu.

Z pewnością jest to tańsza opcja, jednak koszty prędzej czy później i tak się pojawią, ponieważ konieczna może się okazać inwestycja w odpowiednie narzędzia SEO, usługi copywriterskie, a także poświęcenie czasu na pracę, którą wykonaliby za Ciebie eksperci.

Dla niektórych optymalizacja techniczna i budowanie linków stanowi duże wyzwanie, podczas gdy dla innych może być bardzo przyjemnym zadaniem. Wszystko zależy od poziomu wiedzy i umiejętności. Jeśli nigdy wcześniej nie miałeś kontaktu z pozycjonowaniem, nie wiesz, co to są metadane, jak wyszukiwać odpowiednie słowa kluczowe, wtedy najlepiej poprosić o pomoc doświadczony zespół SEO. Jeśli jednak uważasz, że opanowałeś chociaż podstawy optymalizacji i wiesz, jak stworzyć wartościowy link oraz jakich technik unikać podczas pozycjonowania, możesz spróbować samodzielnych działań na swojej stronie.

Niestety często okazuje się, że teoria to za mało i początkujące osoby nie mogą poradzić sobie zarówno z SEO, jak i Programmatic.

Dlaczego warto nawiązać współpracę z profesjonalną agencją?

Osoby, które na co dzień nie zajmują się pozycjonowaniem, opanowują podstawy i uczą się tego procesu od zera, przez co często nie dają rady osiągnąć wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Współpraca z profesjonalną agencją SEO jest wtedy niezbędna, zwłaszcza jeśli firma działa w popularnym sektorze i musi mierzyć się z dużą konkurencją. W takich okolicznościach liczy się każdy najmniejszy szczegół, a niedoświadczona osoba zwykle nie jest w stanie w pełni dopasować strony do zasad funkcjonowania wyszukiwarki. Współpraca z agencją daje dużo lepsze wyniki i eliminuje ryzyko popełnienia błędów, które często się zdarzają w przypadku samodzielnego pozycjonowania i zarządzania kampanią Programmatic.

Pozycjonowanie – skorzystaj z pomocy specjalistów

Nie ulega wątpliwościom, że pozycjonowanie to dość skomplikowana strategia. To samo dotyczy kampanii Programmatic. Zebranie najważniejszych danych i wykorzystanie ich w celach marketingowych okazać się może nie lada wyzwaniem. Aby więc uniknąć wszelkich błędów i maksymalnie wykorzystać potencjał swojej marki, warto skorzystać z pomocy specjalistów, dzięki którym osiągnięcie celu z pewnością okaże się o wiele łatwiejsze!